Aktualności

Bądź na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami!

Mikołajkowy wyjazd do Warszawy

W dniu 5 grudnia 2019 r. uczniowie klas IV – VIII wzięli udział w mikołajkowej wycieczce do Warszawy. Program wyjazdu był bardzo zróżnicowany. Miało być sportowo, historycznie i zaskakująco. Opiekę nad uczniami sprawowały panie Anna Osiak, Iga Burknap i Marianna Żbik.
Sprzed szkoły wyruszyliśmy o godzinie 7.50. Pierwszym punktem wycieczki  był Park Trampolin Jump World. Tam oczywiście  uczniowie mogli sprawdzić  swoją kondycję i wytrzymałość.  Atrakcji było dużo: skoki do basenu z miękkim lądowaniem wśród gąbek, zjeżdżalnia, akrobatyka, tor przeszkód oraz piłka nożna. Po dwóch godzinach „popisów” na twarzach uczniów widoczne było zmęczenie. Głód też zaczął o sobie przypominać. Oznaczało to oczywiście, że czas już na obiad.
   Po obiedzie czekała nas wizyta w Muzeum Życia w PRL-u.  Mogliśmy tam zobaczyć jak wyglądało życie codzienne w Polsce jeszcze w latach dziewięćdziesiątych XX w. Prezentowane na wystawie wnętrza i rekwizyty są cennymi świadkami historii.  Składają się na opowieść o tym, w jaki sposób polityka „władzy ludowej” wpływała na codzienne funkcjonowanie obywateli. Stanowią dokumentację zmieniających się realiów i potrzeb społecznych w czasach, gdy wszystko trzeba było sobie samemu zorganizować, w wielu wypadkach wyprodukować czy wystać w kolejkach. Oprowadzający nas przewodnik w bardzo ciekawy sposób przybliżył nam historię Polski z czasów PRL-u. Uczniowie mogli zobaczyć jak żyli ich dziadkowie, a nawet jeszcze rodzice, kiedy byli w ich wieku. Dla niektórych zaskoczenie było duże. Stwierdzali, że pewne przedmioty znajdujące się wśród eksponatów muzealnych, można jeszcze znaleźć w domach dziadków. Największym zainteresowaniem uczniów cieszyły się: Mały Fiat, aparaty telefoniczne, wózek dziecięcy i rower stacjonarny. Ciekawostką, którą zapamiętamy wszyscy była informacja, że ulotki kopiowano przy pomocy magla w pralce Frani. Miłym akcentem kończonym pobyt w muzeum była możliwość wizyty w kawiarence i degustacja smakołyków z PRL-u zwłaszcza oranżady.
   Po tak ciekawej lekcji historii udaliśmy do miejsca  pozorów, złudzeń i paradoksów, czyli Muzeum Świata Iluzji. Wizyta w tym niesamowitym miejscu dosłownie pobudziła nasze zmysły i wyobraźnię. Co pozwoliło nam przenieść się do świata magii. Widzieliśmy m. in.   pokój luster zmieniający definicję nieskończoności,  hologramy tworzące obrazy 3D, wirujący tunel zaburzający zmysł równowagi i pokój Amesa, który pozwala stać się  „wielkoludem”. Jednym słowem zobaczyliśmy atrakcje obecne w najbardziej nietypowym muzeum stolicy.
   Kiedy wyszliśmy z muzeum na zewnątrz było już ciemno. Jednak nie przeszkodziło nam to w spokojnym spacerze po Starym Mieście. Na placu Zamkowym mogliśmy podziwiać olbrzymią choinkę, niestety jeszcze nieoświetloną. Nieubłaganie czas naszej wizyty
w stolicy dobiegł  końca i trzeba było wracać. O godz. 20.40 byliśmy już w domu.
   Wycieczkę należy zaliczyć do udanych. Wskazywały na to humory uczniów w drodze powrotnej, którzy mieli jeszcze siłę i ochotę na śpiew oraz snuli plany na kolejne wyjazdy.