Aktualności

Bądź na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami!

Święto Szkoły

     Święto Szkoły, które w bieżącym roku szkolnym obchodziliśmy 20 marca, skupiło się przede wszystkim na uczczeniu Patrona Szkoły oraz działaniach patriotycznych  związanych z  100. rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości. Nie zabrakło też akcentu wolontariatu
i ceremonii powitania wiosny.
    Dzień zapowiadał się pracowicie. W planie było wiele działań, które rozpoczęliśmy od uroczystej akademii poświęconej Patronowi. Montaż słowno – muzyczny, podczas którego została przypomniana biografia Józefa Dwernickiego i krótki zarys historii szkoły, pod kierunkiem pań Anny Kazimierczak i Anny Osiak, przygotowali uczniowie klasy VI i VII. Zaraz po występach przeprowadzony został konkurs wiedzy o Patronie, w którym rywalizowali ze sobą uczniowie z klas III –VII. Nagrodzonych zostało aż 5 osób: Oliwka Płatkowska (klasa III), Konrad Karczewski (klasa IV), Małgosia Kublik (klasa VI), Donata Dzik (klasa VI) i Karol Skóra (klasa VI). Budujący jest fakt, że uczniowie coraz lepiej znają sylwetkę gen. Józefa Dwernickiego.
    Kolejnym punktem dnia był quiz o tematyce wiosennej przygotowany przez panią Monikę Świętochowską. Wszyscy uczniowie w zespołach  rywalizowali ze sobą w kategorii znajomości oznak wiosny. Tym razem liczyła się nie tylko wiedza, ale i refleks. Uczniowie młodsi poradzili sobie lepiej niż ich starsi koledzy. Czyżby baczniej przyglądali się temu co wokół nich się dzieje i jak zmienia się świat w poszczególnych porach roku? Po ekscytującej konkurencji  nadszedł czas  na  wiersze i piosenki o tematyce wiosennej w wykonaniu uczniów klas 0-III. Nie wiadomo czy to pełne radości treści, czy też aura astronomicznej wiosny sprawiły, że z za chmur wyjrzało słońce i od razu wszystkim zrobiło się  przyjemniej.
   Po chwili odprężenia znów nastąpił powrót w klimaty patriotyzmu. Goszczący u nas  uczniowie klasy II Gimnazjum w Wodyniach  zaprezentowali montaż – słowno muzyczny dotyczący Katynia oraz przybliżyli sylwetki Żołnierzy Wyklętych. Wszystko zostało przygotowane w ramach realizowanego przez nich, pod opieką pani Stanisławy Urbanek, projektu edukacyjnego „Czy pozostaną po nas tylko guziki?”.  Były oczywiście krzyżówki, rebusy i puzzle. Uczniowie klas IV-VII mieli okazję nie tylko poszerzyć swoją wiedzę historyczną, ale przede wszystkim sprawdzić już nabytą, wykazać się spostrzegawczością i refleksem w układaniu puzzli. Dobrym przykładem, mobilizującym do zaangażowania uczniów był fakt, że mogli podczas wystąpienia obserwować naszych absolwentów – swoich starszych kolegów, którzy dwa lata temu opuścili  mury naszej szkoły. Skupienie i podziw  nie opuszczały uczniów przez całe wystąpienie. Była to naprawdę cenna lekcja historii i wychowania dla naszej młodzieży. Pokazania miłości do ojczyzny i heroicznych postaw przodków. Jak powiedział Józef Piłsudski: „Kto nie szanuje i nie ceni swojej przeszłości, ten nie jest godzien szacunku, teraźniejszości ani prawa do przyszłości”.
    Kolejne działanie odnosiło się do bezinteresownego  niesienia pomocy, czyli wolontariatu. Uczniowie klasy VI i VII zaprezentowali scenki zatytułowane „Pomocna dłoń”, przygotowane pod kierunkiem pani Anny Adamiak. Wniosek nasuwający się po obejrzeniu wystąpień  jest jeden, wokół nas żyje wiele osób potrzebujących wsparcia. W tym „zapędzonym świecie” ludzie niejednokrotnie czują się samotni. Nie wszyscy jednak potrafią się  do tego  przyznać. Nie chcą, a może wstydzą się głośno mówić o swoich kłopotach. Wystarczy uważnie się rozejrzeć. Pomagać można na różne sposoby. Czasami tak niewiele potrzeba, żeby uszczęśliwić drugą osobę. Istotny jest każdy pozytywny gest Wystarczy uśmiech, dobre słowo czy uścisk dłoni. A my staramy się uczyć naszych uczniów empatii i szacunku.
     Po tej chwili refleksji uczniowie wraz z wychowawcami rozeszli się do klas i z zapałem zabrali się do przygotowania plakatów nt „Rok Niepodległej” i „100. rocznica odzyskania przez Polskę  niepodległości” oraz  Kodeksu Postaw Patriotycznych.  Zadanie wbrew pozorom okazało się trudne. Treści dotyczące niepodległości – wątki historyczne, a więc wątki z przeszłości i tradycji  trzeba było odnieść do współczesnych i bieżących wydarzeń. Uczniowie wykazali się jednak dużą dojrzałością patriotyczną i kreatywnością. Wykonane przez nich plakaty zdobią sale lekcyjne i korytarze naszej szkoły.
   Ostatnim elementem dnia, po wyczerpujących zajęciach, było pożegnanie zimy (symbolu –  kukły wykonanej przez uczniów klasy VI)  i uroczyste powitanie wiosny. Wszyscy udaliśmy się na plac szkolny. Było bardzo wesoło. Uczniowie oczywiście nie zbagatelizowali ostatnich oznak zimy i leżącego śniegu. I tym optymistycznym akcentem zakończyliśmy świętowanie.
Anna Osiak

 

Komentowanie zostało zablokowane.