Aktualności

Bądź na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami!

Wycieczka do Lublina

W dniu 19 czerwca 2018r. byliśmy na wycieczce w Lublinie.
Pierwszym punktem w planie wycieczki było zwiedzanie kompleksu parkowo – zamkowego  w Kozłówce. Pałac wzniesiono około 1742 roku dla rodziny Bielińskich według projektu Józefa Fontany. W roku 1799 stał się własnością rodziny Zamoyskich. Przebudowany przez Konstantego Zamoyskiego w latach 1897–1914. We wnętrzach pałacowych zachował się autentyczny wystrój z przełomu XIX i XX. W każdym pokoju podziwialiśmy przepiękne wnętrza oraz obrazy pięknej Zofii.
Następnie odwiedziliśmy Muzeum Wsi Lubelskiej. W skansenie widzieliśmy stare zabudowania sprzed wojny. Były tam zagrody wiejskie: chałupy, stodoły, studnie wykonane z drewna. Obok domów znajdowały się warzywno-ziołowe ogródki otoczone płotami z drewna lub chrustu.
W muzeum widzieliśmy również stare kapliczki przydrożne, krzyże, kościoły, dwory, czworaki oraz wiatrak i kuźnię.
Bardzo podobał nam się duży wiatrak zbudowany w stylu holenderskim. Pochodził  z Zygmuntowa. Wyrabiano w nim mąkę pszenną, śrutę jęczmienną i owsianą oraz kaszę. Miał on dużo trybów, które obracając się mieliły zboże.
Kolejnym punktem naszej wycieczki był Ogród Botaniczny. Zachwyciły nas swoim wyglądem ciekawe gatunki roślin, które można było dotykać wąchać, smakować oraz  przeprowadzać eksperymenty.
 Potem pojechaliśmy na Zamek Lubelski. Pan wiedział dużo o zamku, opowiadała nam o tym, jak został on zburzony, a potem obudowany i wykorzystywany do przetrzymywania więźniów od pierwszej połowy XIX w. Budynek ten jest obecnie siedzibą Muzeum Lubelskiego. Chodziliśmy uliczkami Lublina i Starego Rynku. Naszą uwagę przykuła ulica Rybna i fruwające nad nami ryby. Dowiedzieliśmy się skąd pochodzi nazwa Lublina.
Byliśmy bardzo podekscytowani wyprawą do przeszłości. W drodze powrotnej wymienialiśmy zdania między sobą o odczuciach, jakie wypełniały nas w tamtych niezwykłych miejscach.
Uważam, że wycieczka była bardzo interesująca i pouczająca.