Aktualności

Bądź na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami!

Wycieczka do Warszawy

10 grudnia dzieci z klas 0 – 3 wybrały się na  wycieczkę do Warszawy. Uczniami opiekowały się pani dyrektor Wiesława Rolewicz, wychowawczyni oddziału przedszkolnego pani Katarzyna Rosada i wychowawczyni klas II i III  pani Anna Pietrasik.  Celem naszej podróży była wizyta w Pałacu w Wilanowie oraz pobyt w Kosmicznej Sali Zabaw.
    Rozpoczęliśmy od zabawy. Na planecie Airo czekały na naszych wychowanków atrakcje nie z tej Ziemi oraz galaktyczna dawka radości, zabawy i humoru. Trzy piętra kosmicznych zakamarków,  wymarzone miejsce na wspinaczkę, gonitwę i kosmiczne przygody. Labirynty,  których przejście daje prawdziwą satysfakcję. Tory przeszkód godne prawdziwego gwiezdnego odkrywcy oraz zjeżdżalnie tak dłuuuugie, że nie sposób ich opisać ziemskimi przymiotnikami. Tutaj  dzieci czuły się wyjątkowo, niczym wielcy odkrywcy. Po dwóch godzinach musieliśmy jednak wrócić na naszą planetę.
     Wylądowaliśmy na dziedzińcu Pałacu  w Wilanowie, perle  polskiego Baroku.
Po wykupieniu biletów, rozebraniu i spotkaniu z panią przewodnik weszliśmy do wnętrza Pałacu. Piękny, obszerny, bogato zdobiony, przepełniony dziełami sztuki Pałac na każdym z nas wywarł ogromne wrażenie. To tutaj w przeszłości mieszkał  Jan III Sobieski. Pani przewodnik oprowadziła nas po całym gmachu Pałacu i przekazała najważniejsze wiadomości i ciekawostki. Chodząc mijaliśmy portrety wielu wybitnych osób zasłużonych dla naszej ojczyzny. Widzieliśmy przepiękne obrazy, meble, porcelanowe rzeźby, interesujące zapiski oraz szaty i  narzędzia z dawnych lat. Najbardziej podobała nam się sypialnia Marysieńki, żony Jana III Sobieskiego.  Pełni wrażeń opuściliśmy Pałac i poszliśmy na obiad do pobliskiej restauracji. Jedliśmy posiłek w „Sali myśliwskiej”. Gdy po około godzinie wyszliśmy z restauracji okazało się, że jest już zupełnie ciemno. Zobaczyliśmy przepięknie oświetlony Pałac.  W ogrodzie i na dziedzińcu Muzeum Pałacu w Wilanowie  podziwialiśmy świetlne instalacje: Labirynt Światła i Ogród Wyobraźni. Poczuliśmy się jak w bajce. Ogród Wyobraźni to instalacja złożona z ponad 300 tys. kolorowych lampek, które rozświetlają ogród znajdujący się obok pałacu w Wilanowie. Światła ułożone są w barokowe wzory – latem wykorzystane są do tego kwiaty, zimą zastępują je tysiące diod. W Ogrodzie Wyobraźni światło połączone jest z muzyką klasyczną.
Złoty Dziedziniec to  instalacja świetlna zlokalizowana na dziedzińcu pałacowym, na którą składają się fontanna i królewska karoca zaprzężona w sześć koni. Niegdyś król Jan III urządzał w tym miejscu parady, wjeżdżając pod pałac ozdobnymi karetami; dziś to odwiedzający muzeum goście mogą zasiąść w rozświetlonej karocy, żeby poczuć się po królewsku. Żeby nie zapomnieć tych pięknych chwil zrobiliśmy sobie mnóstwo zdjęć.
    Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do autokaru, aby dotrzeć do Rudy Wolińskiej, gdzie czekali już na swoje pociechy  zatroskani rodzice.