Aktualności

Bądź na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami!

Wyjazd edukacyjny do Powsina i Wilanowa

logo
Dnia 31 maja 2017 roku odbyła się  wycieczka edukacyjna do Polskiej Akademii Nauk  Ogrodu Botanicznego – Centrum Zachowania Różnorodności Biologicznej w Powsinie oraz do Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie na lekcję z historii  pt. ,,Wizyta u Króla”.
O godzinie 8.00 autobus z uczniami klas III-VI oraz opiekunami: p. Anną Adamiak, p. Anną Pietrasik i p. Wiesławą Rolewicz wyruszył spod szkoły w Rudzie Wolińskiej w kierunku Warszawy.
Pierwszym punktem programu wycieczki było zwiedzanie  i podziwianie roślin w Ogrodzie Botanicznym, po  którym oprowadzała nas i w interesujący sposób o nim opowiadała przesympatyczna pani przewodnik  Bożena Stankiewicz – Bal.  Na początku pani przewodnik powiedziała nam, iż ogród botaniczny powołany został w 1974 roku decyzją prezydium Polskiej Akademii Nauk oraz, że  zajmuje powierzchnię ok 40 ha. Jest to także miejsce, gdzie przechowuje się nasiona roślin, które są zagrożone wyginięciem.
Zwiedzanie ogrodu rozpoczęliśmy od przejścia przez akwen wodny po ścieżce wyłożonej  deskami. Następnie oglądaliśmy rośliny egzotyczne w szklarniach, między innymi: dojrzałe cytrusy, palmy oraz kaktusy. W szklarniach były też małe zbiorniki wodne z karpiami, karaskami i żółwiem, który cieszył się dużą oglądalnością wśród naszych uczniów.
Spacerowaliśmy też obok kolekcji  ziół i roślin kulinarnych, gdzie można było poczuć ich aromatyczną woń.
W Ogrodzie Botanicznym mieliśmy również nieprawdopodobną możliwość „wspinania się” po szlaku górskim na którym podziwialiśmy drzewa, krzewy oraz rośliny zielne, typowe dla obszarów górskich.
Zachwycaliśmy się także kolekcją roślin wrzosowatych –  azalii i różaneczników, które o tej porze roku pięknie różnokolorowo kwitną i cudownie pachną. To był prawdziwy „raj dla oczu”.
Z Powsina udaliśmy się na obiad do jednej z wilanowskich restauracji.
Kolejnym punktem wycieczki  było odwiedzenie Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. W muzeum od pani przewodnik dowiedzieliśmy się jakie były etapy rozbudowy pałacu w Wilanowie i, że muzeum wilanowskie jest najstarszym polskim muzeum sztuki. Zostało założone w 1805 roku z inicjatywy ówczesnych właścicieli Aleksandry i Stanisława Kostki Potockich.
W muzeum zwiedzaliśmy  komnaty króla i królowej w tym: Antykamerę, Sypialnię Jego Królewskiej Mości, Bibliotekę, Wielką Sień, Galerię Południową i oglądaliśmy cztery dekoracyjne malowidła na suficie – plafony przedstawiające pory roku.
Zapewne wielką atrakcją dla jednego z naszych uczniów była możliwość ubrania się w strój  szlachecki tzw. żupan. W tym momencie fotoreporterzy mieli pełne ręce roboty.
Na zakończenie zajęć edukacyjnych pani przewodnik zrobiła uczestnikom wyjazdu krótki test  z tego co zapamiętały z muzealnego spotkania ,,Wizyta u króla” oraz rozdała broszurki  o Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie.
Wyjazd edukacyjny dla uczniów i opiekunów Szkoły Podstawowej w Rudzie Wolińskiej został zrealizowany w ramach projektu dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego „Szkoła Równych Szans -VI edycja” w ramach Priorytetu X „Edukacja dla rozwoju regionu”, Działania 10.1 „Edukacja ogólna i przedszkolna.